Klubbens historia

Vi har fått berättat av klubbens tidigare ordförande Gunnar Eriksson att nästan all dokumenterad klubbhistoria förstörts efter att kommunen sålde klubbstugan och den nya ägaren kastade all dokumentation utan att meddela klubben.

Vi kommer att starta upp ett arbeta med att intervjua tidigare medlemmar för att bygga upp en övergripande återblick om klubbens historia.

Klubben grundades 1918.

Här kommer det att fyllas på med mer historia för tiden fram till 2006, då klubbens tidgare organisationsnummer avregistrerades hos skattemyndigheten.

Det konstituerande mötet för återuppstartandet ägde rum 2013-11-16. Innan dess hade en del arbete genomförts av initiativtagarna till klubbens återstartande. Initiativtagarna är Anders Lundin, Anders Almhed och Anna Lundin.

Klubbens logga fick vi i form av ett gammalt kuvert som Gunnar Eriksson sparat samt att vi även hittade den i Kristinehamns Bildarkiv. Dessa såg lite olika ut. Bara marginellt, men vi valde att gå vidare med den senare varianten efter viss justering.

KRCK cyklistGlasmästare Öhman och många fina priser.

Kristinehamns CK - Cykel Anders Lundin, Visnumsgatan 11 68141 Kristinehamn

Tel: 0702123685 E-post: info@kristinehamnsck.se